
Θαύμαζε τον βιρτουόζο βιολιστή Niccolo Paganini κι επιθυμούσε να εξελίξει την τεχνική του στο πιάνο σε ανάλογο βαθμό. To Παρίσι κατά την δεκαετία του '30 έγινε το κέντρο της προσπάθειας τελειοποιήσεως της τέχνης και της τεχνικής του πιάνου. Δεκάδες πιανίστες επικεντρώνονταν στην τελειοποίηση συγκεκριμένων τεχνικών παιξίματος, με αποτέλεσμα το επίπεδο της μουσικής εκτελέσεως να φτάσει σε απίστευτα ύψη. Το στοιχείο, όμως, που καθιστούσε τον πιανίστα Liszt ξεχωριστό, ήταν η τεχνική του αρτιότητα σε όλες τις τεχνικές, σ' αντίθεση με τους υπολοίπους που ειδικεύονταν σε συγκεκριμένες.
Ως το 1847 είχε αποκτήσει τεράστια φήμη σ' ολόκληρη την Ευρώπη, στην οποία περιόδευε για αρκετά χρόνια κι έδινε συναυλίες. Αυτήν την χρονιά, όμως, εγκαταλείπει την σολιστική του καρίερα κι αφοσιώνεται στην μουσική σύνθεση. Εξαιρετικά ευρύ το μουσικό του έργο περιλαμβάνει ορχηστρικές συνθέσεις, χορωδιακές συνθέσεις, και έργα για σόλο πιάνο, στα οποία όντας εξαιρετικός γνώστης του οργάνου εκμεταλλεύτηκε όλες τις δυνατότητές του. Αποτελεί τον εισηγητή του Συμφωνικού Ποίηματος, μιας σύνθεσης με την οποία παρουσιάζεται στο κοινό μέσω της μουσικής ένα εξωμουσικό θέμα, κυρίως από την λογοτεχνία, την ζωγραφική ή την φύση.

1. Faust
2. Gretchen
3. Mephistopheles - Final Chorus
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου